Skip to content

Vergelijk de FIAT 500 Private Lease

Fiat-500-private-lease-vergelijken
  • FIAT 500

  • U I T V O E R I N G
    3 Deurs
    Popstar uitvoering.

  • M O T O R
    0.9 2 cilinder 60pk

  • V E R B R U I K
    Fabrieksopgave: 1:26
    Werkelijk verbruik: 1:17

  • L O O P T I J D
    24 maanden

  • K M - J A A R
    12.000/per jaar
  • Vanaf prijs per maand:
    € 219,-
Fiat-500-privatlease-choose-and-lease
  • FIAT 500

  • U I T V O E R I N G
    3 Deurs
    Popstar uitvoering.

  • M O T O R
    0.9 2 cilinder 60pk

  • V E R B R U I K
    Fabrieksopgave: 1:26
    Werkelijk verbruik: 1:17

  • L O O P T I J D
    24 maanden

  • K M - J A A R
    10.000/per jaar
  • Vanaf prijs per maand:
    € 248,-
Farbe: Misanorot
  • FIAT 500

  • U I T V O E R I N G
    3 Deurs
    Popstar uitvoering.

  • M O T O R
    0.9 2 cilinder 60pk

  • V E R B R U I K
    Fabrieksopgave: 1:26
    Werkelijk verbruik: 1:17

  • L O O P T I J D
    24 maanden

  • K M - J A A R
    10.000/per jaar
  • Prijs Per Maand:
    € 319,-

FIAT 500 Private Lease

Blu Dipinto Di Blu (metallic blauw) , leuke lichtmetalen velgen, verchroomde accenten aan de buitenzijde van de auto. Deze Fiat scoort erg hoog op de aaibaarheidsfactor. De auto waar wij in rijden beschikt zelfs over een opvouwbaar dak. Dit is een een zogenaamde Ragtop cabrio, een wat groot uitgevallen stoffen dakraam, dat zeker een gevoel van cabrio rijden geeft, zonder het nadeel hiervan (windruis e.d.).

Vooral in de kleurstelling en de uitvoering zoals wij haar meekrijgen is het onmogelijk om chagrijnig de sleutel om te draaien. We hebben het hier over de Fiat 500 natuurlijk. Een ode aan het aloude model, dat in 1957 geïntroduceerd werd door het Italiaanse merk. Alles is er aan gedaan om het nostalgische gevoel op te wekken. De neus van de 500 is modern, maar met een foto van het originele model ernaast zien we dat de ontwerpers van Fiat dit ook hebben gedaan. Wat lijkt de nieuwe veel op de oude! Natuurlijk is ze flink gegroeid, voorzien van allerlei luxe en veiligheidsopties die in de tijd van de originele 500 nog niet eens bestonden en veel beter gemotoriseerd. Maar, het blijft een vriendelijk ogend stadskarretje.

Blu Dipinto Di Blu (metallic blauw) , leuke lichtmetalen velgen, verchroomde accenten aan de buitenzijde van de auto. Deze Fiat scoort erg hoog op de aaibaarheidsfactor. De auto waar wij in rijden beschikt zelfs over een opvouwbaar dak. Dit is een een zogenaamde Ragtop cabrio, een wat groot uitgevallen stoffen dakraam, dat zeker een gevoel van cabrio rijden geeft, zonder het nadeel hiervan (windruis e.d.).

Vooral in de kleurstelling en de uitvoering zoals wij haar meekrijgen is het onmogelijk om chagrijnig de sleutel om te draaien. We hebben het hier over de Fiat 500 natuurlijk. Een ode aan het aloude model, dat in 1957 geïntroduceerd werd door het Italiaanse merk. Alles is er aan gedaan om het nostalgische gevoel op te wekken. De neus van de 500 is modern, maar met een foto van het originele model ernaast zien we dat de ontwerpers van Fiat dit ook hebben gedaan. Wat lijkt de nieuwe veel op de oude! Natuurlijk is ze flink gegroeid, voorzien van allerlei luxe en veiligheidsopties die in de tijd van de originele 500 nog niet eens bestonden en veel beter gemotoriseerd. Maar, het blijft een vriendelijk ogend stadskarretje.

Pruttel:

Een rondje om de auto: klein maar fijn, schiet ons meermalen te binnen. Wij rijden de Fiat 500 in de uitvoering Popstar (extra optiepakket met handbediende airco, lichtmetalen velgen en een in delen neerklapbare achterbank). De auto heeft de volgende motor voorin liggen: een 2 cilinder turbomotor(tje) met 80 pk. De 4 cilinder motor met 69 pk hebben we ook even meegenomen, maar deze is naar onze mening een stuk minder geschikt voor de Fiat. De 4 cilinder voelt een stuk gezapiger aan dan de twinair (zo noemt Fiat de 2 cilinder) en hij klinkt ook een stuk minder vrolijk. Het 2 cilinder blok past erg goed bij de Fiat 500. Deze auto klinkt, zoals gezegd, erg opgewekt en bij het opvoeren van het toerental klinkt de 2 cilinder pruttel ons zelfs als muziek in de oren!

"Klinkt de 2 cilinder pruttel ons als muziek in de oren."

De Fiat gaat er met deze motor meteen lekker vandoor. Je voelt je zeker geen looser in deze auto. Hogere toerentallen resulteren in een heerlijk geluid uit de uitlaat en de prestaties zijn prima! Van stilstand naar honderd kilometer per uur geschiedt in zo’n 10 a 11 seconden en de topsnelheid ligt rond de 170 km per uur. Het schakelen gaat door de hoog geplaatste versnellingspook met het grootste gemak en het snellere bochtenwerk is ook geen probleem voor de Fiat 500. De auto reageert gewillig op de gevraagde stuurcommando’s, maar het gaat wel op de comfortabele toer. Je krijgt geen straf geveerde Italiaan mee bij Fiat, maar een wendbaar autootje waarin je  niets te kort komt qua luxe.

"De moderne uitvoering van het aloude model is bijzonder goed geslaagd."

Action

Een blik aan de binnenkant van de auto: hier laat de Fiat 2 gezichten zien. Aan de ene kant het prachtig vormgegeven dashboard, gespoten in de kleur van de buitenzijde van de Fiat 500. De klokkenwinkel voor het aflezen van de snelheid, het toerental en verschillende functies/waarden van de auto is ondergebracht in één prima afleesbare unit. Je merkt (vooral op de bestuurdersstoel) dat Fiat zijn ontwerpteam ook hier naar de originele 500 heeft laten kijken, want rondkijken binnenin de auto roept nogmaals een zweem van nostalgie op. Wat ons dan weer erg tegenvalt is het tweede gezicht van deze auto, namelijk de keuze van Fiat om de auto verder af te werken met een heel goedkoop ogende keiharde kunststof. Ter illustratie: de ontgrendeling van de deuren is van prachtig chroom, de rest van de deurbekleding is van een soort kunststof dat zelfs bij Action niet in de schappen ligt. Ook bij het openen van de achterklep hebben we enkele aanmerkingen. Ten eerste is de bagageruimte één van de kleinste in zijn klasse en de afwerking van de achterbank (waar direct het zicht op valt) is zeer matig. Op de bestuurdersstoel ondervinden we nog een probleem: de zit is erg hoog en de stoel is niet fatsoenlijk naar beneden bij te stellen. Je blijft altijd ‘hoog op de bok’ zitten. De achterbank is voor volwassenen verboden gebied  (bijzonder weinig ruimte); alleen kinderen kunnen hier fatsoenlijk zitten.

Onze conclusie

De Fiat 500: een bijzonder leuk uitziende auto, niet de meest mannelijke die je kan krijgen, maar wij vinden de moderne uitvoering van het aloude model bijzonder goed geslaagd. De keuze aan motorisering is best groot, maar een 2 cilinder turbo uitvoering heeft onze voorkeur en ook deze is verkrijgbaar in de sterktes van 60 pk en 80 pk. De auto is volledig naar smaak aan te passen, van lakkleur tot afwerking interieur. Maar let hierbij natuurlijk wel op bij het driftig aanvinken van optiepakketten, onder de streep kan er dan een fors bedrag komen te staan!

Nadelen Fiat 500:

  • Achterin te krap.
  • Lelijk goedkope kunstof op delen interieur.
  • Geen 6e versnelling.
  • Armsteun zit in de weg bij schakelen en bediening handrem.

 

Voordelen Fiat 500:

  • Prachtig design.
  • De 2 cilinder motor is snel en klinkt goed.
  • Hooggeplaatste pook ligt prettig in de hand.
  • Mooi vormgegeven dashboard.

 

 

Fiat-500-private-lease-vergelijken
  • FIAT 500

  • U I T V O E R I N G
    3 Deurs
    Popstar uitvoering.

  • M O T O R
    0.9 2 cilinder 60pk

  • V E R B R U I K
    Fabrieksopgave: 1:26
    Werkelijk verbruik: 1:17

  • L O O P T I J D
    24 maanden

  • K M - J A A R
    12.000/per jaar
  • Vanaf prijs per maand:
    € 219,-
Fiat-500-privatlease-choose-and-lease
  • FIAT 500

  • U I T V O E R I N G
    3 Deurs
    Popstar uitvoering.

  • M O T O R
    0.9 2 cilinder 60pk

  • V E R B R U I K
    Fabrieksopgave: 1:26
    Werkelijk verbruik: 1:17

  • L O O P T I J D
    24 maanden

  • K M - J A A R
    10.000/per jaar
  • Vanaf prijs per maand:
    € 248,-
Farbe: Misanorot
  • FIAT 500

  • U I T V O E R I N G
    3 Deurs
    Popstar uitvoering.

  • M O T O R
    0.9 2 cilinder 60pk

  • V E R B R U I K
    Fabrieksopgave: 1:26
    Werkelijk verbruik: 1:17

  • L O O P T I J D
    24 maanden

  • K M - J A A R
    10.000/per jaar
  • Prijs Per Maand:
    € 319,-

Heb je hier niet precies gevonden wat jij zoekt. Laat ons dan weten wat wel jouw wensen zijn. Choose & Lease maakt voor jou een offerte op maat.

Scroll To Top