Kia Picanto private lease vergelijken
  • Kia Picanto

  • U I T V O E R I N G
    5 Deurs
    Airco + Electrische ramen

  • M O T O R
    1.0 3 cilinder 67pk

  • V E R B R U I K
    Fabrieksopgave: 1:24
    Werkelijk verbruik: 1:16

  • L O O P T I J D
    60 maanden

  • K M - J A A R
    10.000/per jaar
  • Vanaf Prijs Per Maand:
    € 201,-
Farbe: Misanorot
  • Kia Picanto

  • U I T V O E R I N G
    5 Deurs
    Airco + Electrische ramen

  • M O T O R
    1.0 3 cilinder 67pk

  • V E R B R U I K
    Fabrieksopgave: 1:24
    Werkelijk verbruik: 1:16

  • L O O P T I J D
    60 maanden

  • K M - J A A R
    10.000/per jaar
  • Vanaf Prijs Per Maand:
    € 209,-
Farbe: Misanorot
  • Kia Picanto

  • U I T V O E R I N G
    5 Deurs
    Airco + Electrische ramen

  • M O T O R
    1.0 3 cilinder 67pk

  • V E R B R U I K
    Fabrieksopgave: 1:24
    Werkelijk verbruik: 1:16

  • L O O P T I J D
    60 maanden

  • K M - J A A R
    10.000/per jaar
  • Prijs Per Maand:
    € 228,-

KIA Picanto Private Lease

Vandaag staat de Kia Picanto op het programma. We krijgen de volgende uitvoering mee: een zwarte 5 deurs in de First Edition uitvoering. Deze Kia Picanto ziet er prima uit met zijn dagrijverlichting en LED achterlichten. De mooi vormgegeven lichtmetalen velgen (15 inch) staan ook erg goed bij deze auto.

Wij hebben de beschikking over een zwarte Kia Picanto, maar er zijn diverse smaakvolle kleuren beschikbaar. Van neutraal zilvergrijs tot en met geel en voor de dapperen onder ons: fel groen! Voor ieder wat wils dus. In de zwarte kleurstelling is het zeker een stoer karretje en zeker niet af te serveren als een vrouwenauto. Daarmee doe je de Kia Picanto absoluut geen recht.

Wij hebben de auto ook gezien in zijn basisuitvoering en we moeten eerlijk zeggen: het algemene aanzicht van de auto blijft hetzelfde. Er zijn geen modern vormgegeven koplampen, dagrijverlichting of lichtmetalen velgen te zien op de standaarduitvoering van de Kia Picanto en de verchroomde handgrepen zijn hier van simpel kunststof. Maar toch, nog altijd smoelt de auto goed. Waar je in de Dynamic binnenin verwend wordt met een mooi vormgegeven dashboard (dat gescheiden wordt door een strook aluminium), lederen stuurwiel (ook dit is voorzien van de aluminium strook) knop op de versnellingspook, climate control, stuurwielbediening voor cruise control en de telefoon (deze kan gelinkt worden via bluetooth), zal je dit allemaal niet tegenkomen in de basisuitvoering. Ook vind je geen USB-AUX aansluiting op de standaardversie. Om even te illustreren hoe basic een basisuitvoering van de Kia Picanto is: de voor- en achterruiten dienen open en dichtgedraaid te worden! Wij waren bijna  vergeten hoe dit moest. Maar, de opvallend goede stoelen, de centrale portiervergrendeling en 6 airbags en diverse veiligheidssystemen (waaronder ABS en EBD ) zijn standaard op de Kia Picanto en ach, wat handwerk om de ramen te openen of te sluiten, tja daar is nog nooit iemand aan overleden natuurlijk.

Vandaag staat de Kia Picanto op het programma. We krijgen de volgende uitvoering mee: een zwarte 5 deurs in de First Edition uitvoering. Deze Kia Picanto ziet er prima uit met zijn dagrijverlichting en LED achterlichten. De mooi vormgegeven lichtmetalen velgen (15 inch) staan ook erg goed bij deze auto.

Wij hebben de beschikking over een zwarte Kia Picanto, maar er zijn diverse smaakvolle kleuren beschikbaar. Van neutraal zilvergrijs tot en met geel en voor de dapperen onder ons: fel groen! Voor ieder wat wils dus. In de zwarte kleurstelling is het zeker een stoer karretje en zeker niet af te serveren als een vrouwenauto. Daarmee doe je de Kia Picanto absoluut geen recht.

Wij hebben de auto ook gezien in zijn basisuitvoering en we moeten eerlijk zeggen: het algemene aanzicht van de auto blijft hetzelfde. Er zijn geen modern vormgegeven koplampen, dagrijverlichting of lichtmetalen velgen te zien op de standaarduitvoering van de Kia Picanto en de verchroomde handgrepen zijn hier van simpel kunststof. Maar toch, nog altijd smoelt de auto goed. Waar je in de Dynamic binnenin verwend wordt met een mooi vormgegeven dashboard (dat gescheiden wordt door een strook aluminium), lederen stuurwiel (ook dit is voorzien van de aluminium strook) knop op de versnellingspook, climate control, stuurwielbediening voor cruise control en de telefoon (deze kan gelinkt worden via bluetooth), zal je dit allemaal niet tegenkomen in de basisuitvoering. Ook vind je geen USB-AUX aansluiting op de standaardversie. Om even te illustreren hoe basic een basisuitvoering van de Kia Picanto is: de voor- en achterruiten dienen open en dichtgedraaid te worden! Wij waren bijna  vergeten hoe dit moest. Maar, de opvallend goede stoelen, de centrale portiervergrendeling en 6 airbags en diverse veiligheidssystemen (waaronder ABS en EBD ) zijn standaard op de Kia Picanto en ach, wat handwerk om de ramen te openen of te sluiten, tja daar is nog nooit iemand aan overleden natuurlijk.

TomTom Live

Als we verder op het interieur van de Kia Picanto ingaan, komen we er achter dat de designers van Kia er alles aan gedaan hebben om de bedieningsorganen zo duidelijk mogelijk in te richten. De grote toerenteller en de kilometerteller laten zich gemakkelijk aflezen. Dit geldt ook voor de radiobediening en voor de climate control; allemaal zijn ze in één oogopslag af te lezen. Zelfs na een kort ritje zijn ze al intuïtief en zonder problemen foutloos te bedienen en in te stellen. Waar de First Edition ook nog over beschikt is een 7 inch ‘zwevend’ touchscreen. Hierop is TomTom Live geïnstalleerd. Via Apple Carplay en Android Auto kan je dit touchscreen verbinden met je smartphone. Dit systeem werkt prettig en zonder haperingen. Het kwaliteitsgevoel is binnenin de auto volop aanwezig. Er wordt weliswaar veelvuldig gewerkt met diverse soorten kunststof, maar dit is van een prima kwaliteit (en zeker niet het keiharde materiaal dat we in andere merken auto’s wel eens zijn tegengekomen). Je voelt je dan ook al snel op je gemak in deze kleinste Kia.

"Op de voorstoelen is het goed vertoeven, zelfs voor lange mensen is er ruimte genoeg."

Op de voorstoelen is het goed vertoeven; zelfs voor lange mensen. Het stuurwiel is helaas niet in diepte verstelbaar,  alleen in hoogte. De bestuurdersstoel is trouwens wel in diepte instelbaar. Dit is iets, dat we niet vaak tegenkomen bij auto’s in deze prijsklasse. Achterin is het een ander verhaal: hier is wat minder ruimte voor (grotere) volwassenen. Als de bestuurder langer is dan 180 cm, dan wordt het plaatsnemen op de achterbank een hachelijke onderneming. Voor volwassenen is er te weinig been- en hoofdruimte op de achterbank van de Kia Picanto, maar het vervoeren van kinderen is geen enkel probleem. Met 2 maal een ISOFIX-aansluiting worden de kleinsten onder ons ook gemakkelijk op een veilige manier vastgezet.

"De Kia Picanto je uitnodigt om een beetje ondeugend te gaan ‘scheuren’."

Scheuren

We starten de 3-cilinder: de motor loopt eerst rustig, maar bij wat meer toeren geeft de motor een wat rauw geluid, dat stoer klinkt. De 1 liter motor produceert 69 pk en wij verwachten natuurlijk geen sportieve prestaties van de Kia Picanto. Tot onze verbazing rijd dit met dit karretje zeker niet achteraan! Natuurlijk moet je naar een wat hoger toerental klimmen om de auto de gewenste  acceleratie te geven, maar met het lekkere rauwe geluid van de uitlaat en met het gemak waarmee je de versnellingsbak bedient, gooi en smijt je met veel stuurgevoel dit wagentje door het hedendaagse verkeer. We merken op, dat de Kia Picanto je uitnodigt om een beetje ondeugend te gaan “scheuren”.  Scheuren tussen aanhalingstekens natuurlijk, want waar je in de stad lekker opschiet,  loop je op auto- en snelwegen al snel tegen een gebrek aan vermogen aan. Na 100 km per uur is de fut er wel een beetje uit. De 120 km ga je zeker halen, maar er moet lang op gewacht worden, voordat de topsnelheid van 158 km per uur op de snelheidsmeter te zien is.

Onze Conclusie:

De Kia Picanto is een mooi vormgegeven (stads)auto. Een fijne en comfortabele metgezel, waarin je je al snel thuis voelt. Hij is niet erg snel, maar hij geeft je wel het gevoel vlot onderweg te zijn. Door de verschillende optiepakketten is de Kia Picanto naar eigen smaak aan te passen, maar ook bij deze auto is het advies: kijk wat het allemaal moet kosten en kijk vervolgens, of je het ook echt nodig hebt!

Nadelen:

  • Weinig ruimte op de achterbank.
  • Weinig bagageruimte.
  • In basisuitvoering erg uitgekleed.

 

Voordelen:

  • In de First Editon uitvoering een stoere verschijning. 
  • Bijzondere soepele versnellingsbak (als boter).
  • Duidelijke klokkenwinkel en bedieningsorganen.

Kia Picanto private lease vergelijken
  • Kia Picanto

  • U I T V O E R I N G
    5 Deurs
    Airco + Electrische ramen

  • M O T O R
    1.0 3 cilinder 67pk

  • V E R B R U I K
    Fabrieksopgave: 1:24
    Werkelijk verbruik: 1:16

  • L O O P T I J D
    60 maanden

  • K M - J A A R
    10.000/per jaar
  • Vanaf Prijs Per Maand:
    € 201,-
Farbe: Misanorot
  • Kia Picanto

  • U I T V O E R I N G
    5 Deurs
    Airco + Electrische ramen

  • M O T O R
    1.0 3 cilinder 67pk

  • V E R B R U I K
    Fabrieksopgave: 1:24
    Werkelijk verbruik: 1:16

  • L O O P T I J D
    60 maanden

  • K M - J A A R
    10.000/per jaar
  • Vanaf Prijs Per Maand:
    € 209,-
Farbe: Misanorot
  • Kia Picanto

  • U I T V O E R I N G
    5 Deurs
    Airco + Electrische ramen

  • M O T O R
    1.0 3 cilinder 67pk

  • V E R B R U I K
    Fabrieksopgave: 1:24
    Werkelijk verbruik: 1:16

  • L O O P T I J D
    60 maanden

  • K M - J A A R
    10.000/per jaar
  • Prijs Per Maand:
    € 228,-

Heb je hier niet precies gevonden wat jij zoekt. Laat ons dan weten wat wel jouw wensen zijn. Choose & Lease maakt voor jou een offerte op maat.