Skip to content

Opel-Karl-directlease-choose-and-lease
  • Opel Karl

  • U I T V O E R I N G
    5 Deurs
    Airco + Electrische ramen

  • M O T O R
    1.0 3 cilinder 75pk

  • V E R B R U I K
    Fabrieksopgave: 1:24
    Werkelijk verbruik: 1:16

  • L O O P T I J D
    36 maanden

  • K M - J A A R
    *12.000/per jaar
    *i.p.v. 10.000 km per jaar!
  • Vanaf Prijs Per Maand:
    € 218,-
Opel Karl-prirvelease-Arval-private-leasechoose-and-lease-private-lease
  • Opel Karl

  • U I T V O E R I N G
    5 Deurs
    Airco + Electrische ramen

  • M O T O R
    1.0 3 cilinder 75pk

  • V E R B R U I K
    Fabrieksopgave: 1:24
    Werkelijk verbruik: 1:16

  • L O O P T I J D
    36 maanden

  • K M - J A A R
    10.000/per jaar
  • Prijs Per Maand:
    € 224,-
Opel-Karl-athlon-choose-and-lease
  • Opel Karl

  • U I T V O E R I N G
    5 Deurs
    Airco + Electrische ramen

  • M O T O R
    1.0 3 cilinder 75pk

  • V E R B R U I K
    Fabrieksopgave: 1:24
    Werkelijk verbruik: 1:16

  • L O O P T I J D
    36 maanden

  • K M - J A A R
    12.000/per jaar
  • Vanaf Prijs Per Maand:
    € 239,-

Opel Karl Private Lease

De Opel Karl, het antwoord van Opel op modellen zoals de Volkswagen Up, Hyundai i10 en de Kia Picanto. We stellen vast dat Opel met de Karl een vriendelijk ogend, ingetogen en volwassen model in het gamma heeft.

De auto lijkt van buiten groter dan bovengenoemde modellen en ook van binnen is er voor een auto uit het A-segment (de stadsauto’s van deze wereld) ruimte genoeg. De Opel Karl van onze proefrit is uitgevoerd in het Carbon Black en het is de”‘Edition” trim. Dit houdt in dat de auto over de volgende extra’s  beschikt: Cruise control, airconditioning, PDC (parkeersensoren), maar ook getinte achterruiten, een kleine dakspoiler en in de carrosseriekleur gespoten buitenspiegels, vinden we allemaal op deze  kleine Opel Karl.

De Opel Karl, het antwoord van Opel op modellen zoals de Volkswagen Up, Hyundai i10 en de Kia Picanto. We stellen vast dat Opel met de Karl een vriendelijk ogend, ingetogen en volwassen model in het gamma heeft.

De auto lijkt van buiten groter dan bovengenoemde modellen en ook van binnen is er voor een auto uit het A-segment (de stadsauto’s van deze wereld) ruimte genoeg. De Opel Karl van onze proefrit is uitgevoerd in het Carbon Black en het is de”‘Edition” trim. Dit houdt in dat de auto over de volgende extra’s  beschikt: Cruise control, airconditioning, PDC (parkeersensoren), maar ook getinte achterruiten, een kleine dakspoiler en in de carrosseriekleur gespoten buitenspiegels, vinden we allemaal op deze  kleine Opel Karl.

Standaard

In de standaard “Selection” uitvoering geeft Opel je al voldoende opties mee om je reis aangenaam te laten verlopen. Een greep uit de standaard optielijst, geeft ons airbags voor bestuurder en passagier, ESP, 2x ISOFIX-aansluiting, een in hoogte verstelbaar stuurwiel en elektrisch bedienbare ramen voor. Over de motorisering kunnen we kort zijn.De enige keuze die Opel je geeft is een 1 liter 3 cilinder met 75 pk is en hier hebben wij helemaal geen probleem mee. De Karl kan met deze motor prima uit de voeten. Met een leeggewicht van 840 kg is 75 pk voldoende om gemakkelijk met het overige verkeer mee te komen. De Opel Karl reageert goed op de commando’s die we het gaspedaal geven en hij laat zich met vertrouwen door de bochten dirigeren.

"Opel geeft je voldoende opties mee."

Skai

Het interieur van de Karl ziet er zeer netjes uit. De stoelen en de achterbank zitten stevig, maar comfortabel. De Opel Karl die wij vandaag meekrijgen is voorzien van optionele (half)lederen bekleding, maar bij nadere inspectie blijkt het om “echt” skai te gaan. Het dashboard is traditioneel van opzet, de klokkenwinkel is mooi geaccentueerd met een chromen rand en alles is zeer goed afleesbaar. Waar we minder blij van worden, is de bergruimte in het interieur van de Karl. Het dashboardkastje is erg klein, dus je kan er weinig in opbergen. De grote vakken in de voorportieren maken wel iets goed, maar je spullen liggen daar natuurlijk volledig zichtbaar voor de rest van de wereld. Er zijn nog wel wat hoekjes en gaatjes, waar wat klein spul een plekje kan vinden (zoals boven de radio en boven het dashboardkastje), maar erg praktisch is het allemaal niet. De kwaliteit van het kunststof van de afwerking van de portieren is van een zeer bedenkelijk niveau. In vergelijking met de rest van het interieur vinden wij  het een vreemde keuze tot besparing. Wel vrolijk worden wij van het algemene gevoel van kwaliteit dat het interieur uitstraalt. De knoppen op het stuur, de bediening van de radio, en de verwarming/airco. Het voelt allemaal aan of het een zeer lange levensduur zal hebben en alles laat zich instinctief bedienen

"Op snelheid is de auto heerlijk rustig."

Prettig

Het rijden in de Opel Karl is zoals eerder gezegd geen straf. Schakelen in de Karl gaat gemakkelijk en de bijzonder goed in de hand liggende versnellingspook helpt om trefzeker de juiste versnelling te kiezen, je “zit” nooit mis. De 3-cilinder maakt hoger in het toerengebied een leuk sportief geluid, maar eenmaal op snelheid is de auto heerlijk rustig.. De kleine Opel voelt erg volwassen en solide aan en op de prima zittende voorstoelen is het ook op lange ritten prima vol te houden.De passagiers achterin hebben ook weinig reden tot klagen tijdens de rit, want de achterbank is uitgerust met 3 hoofdsteunen. Maar, 3 volwassenen achterin de Opel Karl?  Dat wordt geen prettige rit voor de persoon die in het midden moet zitten. Echter, voor 2 volwassenen is er ruimte genoeg. Waar we veel hebben gezien bij andere merken, dat achterin de ramen alleen maar in een kierstand gezet kunnen worden, is dit bij de Karl heel anders. De achterruiten verdwijnen gewoon in het achterportier. Dit draagt zeker bij aan het volwassen gevoel dat de Opel Karl je geeft.

Onze conclusie:

De Opel Karl is een zeer goed doordachte auto. Wij zijn zeer te spreken over het rijgedrag en ook de kwaliteitsbeleving in de auto is hoog te noemen. Het design van de Karl blijft niet echt op je netvlies hangen, maar wij zouden de kleine Opel zelf nooit bestellen in het zwart. Er zijn echter een heleboel fijne, frisse kleuren te kiezen, waarmee de Karl er onmiddellijk een stuk aantrekkelijker uitziet. Zijn er verbeterpunten? Zeker, maar het positieve gevoel overheerst in de Opel Karl.

Nadelen:

  • Contactslot steekt ver uit
  • Weinig opbergruimte / beperkte inhoud dashboardkastje
  • Kunstof afwerking portieren
  • Geen handgrepen boven deuren

Voordelen:

  • Auto voelt ruim
  • Volwassen rijgedrag
  • Goede stoelen voor en achterbank
  • Prima standaard uitrusting

Opel-Karl-directlease-choose-and-lease
  • Opel Karl

  • U I T V O E R I N G
    5 Deurs
    Airco + Electrische ramen

  • M O T O R
    1.0 3 cilinder 75pk

  • V E R B R U I K
    Fabrieksopgave: 1:24
    Werkelijk verbruik: 1:16

  • L O O P T I J D
    36 maanden

  • K M - J A A R
    *12.000/per jaar
    *i.p.v. 10.000 km per jaar!
  • Vanaf Prijs Per Maand:
    € 218,-
Opel Karl-prirvelease-Arval-private-leasechoose-and-lease-private-lease
  • Opel Karl

  • U I T V O E R I N G
    5 Deurs
    Airco + Electrische ramen

  • M O T O R
    1.0 3 cilinder 75pk

  • V E R B R U I K
    Fabrieksopgave: 1:24
    Werkelijk verbruik: 1:16

  • L O O P T I J D
    36 maanden

  • K M - J A A R
    10.000/per jaar
  • Prijs Per Maand:
    € 224,-
Opel-Karl-athlon-choose-and-lease
  • Opel Karl

  • U I T V O E R I N G
    5 Deurs
    Airco + Electrische ramen

  • M O T O R
    1.0 3 cilinder 75pk

  • V E R B R U I K
    Fabrieksopgave: 1:24
    Werkelijk verbruik: 1:16

  • L O O P T I J D
    36 maanden

  • K M - J A A R
    12.000/per jaar
  • Vanaf Prijs Per Maand:
    € 239,-

Heb je hier niet precies gevonden wat jij zoekt. Laat ons dan weten wat wel jouw wensen zijn. Choose & Lease maakt voor jou een offerte op maat.

Scroll To Top