Skip to content

Home >> SEAT>> SEAT Mii Private Lease

Foto's testauto SEAT Mii door redactie Choose&Lease.nl

seat-autoabbo
  • Seat Mii

  • U I T V O E R I N G
    5 Deurs
    Sport Connect uitvoering.

  • M O T O R
    1.0 3 cilinder 60pk

  • V E R B R U I K
    Fabrieksopgave: 1:24
    Werkelijk verbruik: 1:16

  • L O O P T I J D
    48 maanden

  • K M - J A A R
    10.000/per jaar
  • Vanaf Prijs Per Maand:
    € 245,-
Seat-Mii-Nederland-choose-and-lease-private-lease
  • Seat Mii

  • U I T V O E R I N G
    5 Deurs
    Sport Connect uitvoering.

  • M O T O R
    1.0 3 cilinder 60pk

  • V E R B R U I K
    Fabrieksopgave: 1:24
    Werkelijk verbruik: 1:16

  • L O O P T I J D
    48 maanden

  • K M - J A A R
    10.000/per jaar
  • Vanaf Prijs Per Maand:
    € 245,-
Farbe: Misanorot
  • Seat Mii

  • U I T V O E R I N G
    5 Deurs
    Sport Connect uitvoering.

  • M O T O R
    1.0 3 cilinder 60pk

  • V E R B R U I K
    Fabrieksopgave: 1:24
    Werkelijk verbruik: 1:16

  • L O O P T I J D
    48 maanden

  • K M - J A A R
    *12.000/per jaar
    *i.p.v. 10.000 km per jaar!
  • Prijs Per Maand:
    € 245,-

SEAT Mii Private Lease

De medewerker van de Seat dealer leidt ons naar de Seat Mii. In het candy-white en met zijn sport-connect-optiepakket is het gewoon een prima auto om te zien. In de basis is het natuurlijk dezelfde auto als de Volkswagen Move Up! en de Skoda CityGo. Familietrekjes van de eerder genoemde modellen zijn zeker aanwezig. Maar, Seat heeft er zeker een leuk, fris en aardig stoer karretje van gemaakt met een eigen gezicht en er zijn ook nog genoeg styling elementen in aangebracht om op “eigen benen” te kunnen staan.

Neem eens de voorkant van de Seat Mii: De scherp gelijnde voorkant wordt afgemaakt met mooi vormgegeven koplampen. De Seat Mii waar wij in rijden, heeft mistlampen voor (optie) en hele nette 15inch lichtmetalen velgen (ook optioneel). In kleur gespoten buitenspiegels (standaard vanaf het style-optiepakket) maken het plaatje compleet. Waar zijn tweelingbroertje van Volkswagen een geheel glazen kofferdeksel heeft, heeft Seat gekozen voor een exemplaar van glas en metaal. Ook over de achterlichtunits heeft Seat goed nagedacht. Als je wat beter kijkt, dan zie je dat de lijnen van de carrosserie doorlopen in de achterlichten. Dit zijn kleine details natuurlijk, maar je ziet duidelijk dat ook het kleinste model uit het gamma van Seat niet achterloopt op designgebied.

De medewerker van de Seat dealer leidt ons naar de Seat Mii. In het candy-white en met zijn sport-connect-optiepakket is het gewoon een prima auto om te zien. In de basis is het natuurlijk dezelfde auto als de Volkswagen Move Up! en de Skoda CityGo. Familietrekjes van de eerder genoemde modellen zijn zeker aanwezig. Maar, Seat heeft er zeker een leuk, fris en aardig stoer karretje van gemaakt met een eigen gezicht en er zijn ook nog genoeg styling elementen in aangebracht om op “eigen benen” te kunnen staan.

Neem eens de voorkant van de Seat Mii: De scherp gelijnde voorkant wordt afgemaakt met mooi vormgegeven koplampen. De Seat Mii waar wij in rijden, heeft mistlampen voor (optie) en hele nette 15inch lichtmetalen velgen (ook optioneel). In kleur gespoten buitenspiegels (standaard vanaf het style-optiepakket) maken het plaatje compleet. Waar zijn tweelingbroertje van Volkswagen een geheel glazen kofferdeksel heeft, heeft Seat gekozen voor een exemplaar van glas en metaal. Ook over de achterlichtunits heeft Seat goed nagedacht. Als je wat beter kijkt, dan zie je dat de lijnen van de carrosserie doorlopen in de achterlichten. Dit zijn kleine details natuurlijk, maar je ziet duidelijk dat ook het kleinste model uit het gamma van Seat niet achterloopt op designgebied.

Volgestopt:

De sport-connect-uitvoering zit heel ruim in zijn opties. We noemen er een aantal: elektrisch bedienbare en verwarmbare spiegels, donker getinte achterruiten, driespaaks lederen stuurwiel, parkeersensoren achter, audioysteem dat CD’s en MP3 afspeelt en met zelfs de mogelijkheid tot het aansluiten van je smartphone, 6 speakers waar een heel fatsoenlijk geluid uit komt. Ook airco en een aardig uitgebreide boordcomputer zijn aanwezig op de Seat Mii. De meest gekochte Seat Mii wordt geleverd in de style-uitvoering en deze is ook niet onderbemeten qua opties. We zien stuurbekrachtiging, centrale deurvergrendeling met afstandsbediening, meegespoten bumpers en buitenspiegels op de lijst staan. Vooral met de veiligheid zit het wel snor bij de Seat Mii. Van airbags voor bestuurder en passagier (ook in de portieren zijn airbags aanwezig) en diverse elektronische rij-assistenten, tot aan dagrijverlichting, het is allemaal aanwezig op de kleine Seat Mii. De 2 ISOFIX- aansluitingen op de achterbank maken de Seat Mii een praktische auto voor mensen met een gezin.

"het kleinste model uit het gamma van Seat niet achterloopt op design gebied."

Wat het vermelden zeker waard is, dat is het standaard start- en stopsysteem dat feilloos werkt in de Seat Mii. Het enige probleem is, dat het starten van de motor met nogal wat trillingen gepaard gaat,. Dit doet jammer genoeg wat afbreuk aan het comfort van de auto.

Want, comfortabel is de kleine Seat Mii zeker en met zijn 1 liter, 3 cilinder motor is het een ideaal wagentje voor in en om de stad, maar een langere rit in de kleine Mii is ook zeker geen straf. Op de snelweg presenteert de auto een volwassen rijgedrag, waar weinig op aan te merken valt. Tijdens het rijden merken we, dat er geen piepje of kraakje uit de Seat komt  en dat de auto zijn werk in alle rust doet. Slecht wegdek en drempels zijn geen probleem voor de auto. Deze worden zonder problemen weggewerkt door de kleine Seat Mii.

Glijden:

Bochten maken vind de Seat Mii erg leuk en hij is er ook best goed in. De draaicirkel is superklein en je gooit de Mii zonder problemen zo rond. Het enige probleem is dat de stoelen erg weinig steun geven aan de zijde, dus je glijd lekker heen en weer over je stoel. Daarbij is er voor de passagiers geen mogelijkheid om zich een beetje vast te houden, want er zijn boven de deuren geen handgrepen te vinden in de Mii (een vreemde kostenbesparing als je het ons vraagt). Nog een klein punt je van kritiek: het aangrijppunt van de koppeling is bijzonder ‘hoog’. Bij het op laten komen van het koppelingspedaal gebeurt er een hele tijd niets en pas bovenin pakt hij op. Dit zal met een beetje gewenning geen probleem zijn, maar het was even wennen. Verder is de Seat Mii een soepel rijdend karretje dat met zijn 60 pk goed weg weet.

"Vooral met de veiligheid zit het wel snor bij de Mii."

Geen ruimtegebrek:

De binnenzijde van de Seat Mii laat zich in één woord kenmerken: ruimte! 4 Volwassen personen kunnen zonder problemen meerijden in de kleinste Seat. Met mijn 1 meter 85 op de voorstoel is het mogelijk om achterin nog een fatsoenlijke plek over te houden en met mijn vriendin achter het stuur (1 meter 60) wordt dat natuurlijk alleen maar beter. Wat jammer is, is dat de kleinere mensen onder ons de bedieningsorganen van de Mii wat moeilijker kunnen hanteren: de pook staat wat ver naar voren geplaatst en ook de radio- en de aircobediening is wat lastig als je kortere armen hebt. De Seat Mii is, net zoals zijn broers, ook gezegend met enorme zijruiten, die bijzonder veel licht doorlaten in het interieur en die de auto groter doen lijken dat hij in werkelijk is. Jammer is het, dat de achterruiten alleen op een kierstand open gezet kunnen worden. Dit geeft ons een beetje een opgesloten gevoel. Het algemene gevoel dat het interieur ons geeft is keurig, maar wat saai. Alle bedieningsorganen zitten waar je ze verwacht en ze werken allemaal feilloos. De leuk vormgegeven ventilatieroosters en het fraaie optionele lederen stuurwiel maken het interieur van de Seat Mii tot een prima plek om langere tijd te vertoeven.

Nadelen:

  • Weinig steun aan de zijkant van de stoelen.
  • Aangrijppunt koppeling.
  • Achterruiten alleen op kiepstand te openen

Voordelen:

  • Veel comfort tijdens de rit.
  • Strakke vormgeving exterieur, mooie scherpe lijnen.
  • Standaard veel veligheidopties.
  • Standaard start-stop systeem.
  • Dubbele kofferruimte.

seat-autoabbo
  • Seat Mii

  • U I T V O E R I N G
    5 Deurs
    Sport Connect uitvoering.

  • M O T O R
    1.0 3 cilinder 60pk

  • V E R B R U I K
    Fabrieksopgave: 1:24
    Werkelijk verbruik: 1:16

  • L O O P T I J D
    48 maanden

  • K M - J A A R
    10.000/per jaar
  • Vanaf Prijs Per Maand:
    € 245,-
Seat-Mii-Nederland-choose-and-lease-private-lease
  • Seat Mii

  • U I T V O E R I N G
    5 Deurs
    Sport Connect uitvoering.

  • M O T O R
    1.0 3 cilinder 60pk

  • V E R B R U I K
    Fabrieksopgave: 1:24
    Werkelijk verbruik: 1:16

  • L O O P T I J D
    48 maanden

  • K M - J A A R
    10.000/per jaar
  • Vanaf Prijs Per Maand:
    € 245,-
Farbe: Misanorot
  • Seat Mii

  • U I T V O E R I N G
    5 Deurs
    Sport Connect uitvoering.

  • M O T O R
    1.0 3 cilinder 60pk

  • V E R B R U I K
    Fabrieksopgave: 1:24
    Werkelijk verbruik: 1:16

  • L O O P T I J D
    48 maanden

  • K M - J A A R
    *12.000/per jaar
    *i.p.v. 10.000 km per jaar!
  • Prijs Per Maand:
    € 245,-

Heb je hier niet precies gevonden wat jij zoekt. Laat ons dan weten wat wel jouw wensen zijn. Choose & Lease maakt voor jou een offerte op maat.

Scroll To Top