Foto's test auto Volkswagen Up! door redactie Choose & Lease.nl

vw-up-auto-abbo
  • Volkswagen Up!

  • U I T V O E R I N G
    5 Deurs
    Move Up! uitvoering.

  • M O T O R
    1.0 3 cilinder 60pk

  • V E R B R U I K
    Fabrieksopgave: 1:24
    Werkelijk verbruik: 1:16

  • L O O P T I J D
    48 maanden

  • K M - J A A R
    10.000/per jaar
  • Vanaf Prijs Per Maand:
    € 209,-
Volkswagen-Up-VW-choose-and-lease
  • Volkswagen Up!

  • U I T V O E R I N G
    5 Deurs
    Move Up! uitvoering.

  • M O T O R
    1.0 3 cilinder 60pk

  • V E R B R U I K
    Fabrieksopgave: 1:24
    Werkelijk verbruik: 1:16

  • L O O P T I J D
    48 maanden

  • K M - J A A R
    10.000/per jaar
  • Vanaf Prijs Per Maand:
    € 209,-
vw-up-425-x-300-price-table-16-11-2016
  • Volkswagen Up!

  • U I T V O E R I N G
    5 Deurs
    Move Up! uitvoering.

  • M O T O R
    1.0 3 cilinder 60pk

  • V E R B R U I K
    Fabrieksopgave: 1:24
    Werkelijk verbruik: 1:16

  • L O O P T I J D
    48 maanden

  • K M - J A A R
    *12.000/per jaar
    *i.p.v. 10.000 km per jaar!
  • Vanaf Prijs Per Maand:
    € 225,-

Volkswagen Up! Private Lease

Het kleinste broertje uit de Volkswagen familie staat in zilvergrijs klaar. Door de vrolijke “lach” in de bumper aan de voorzijde is het een vriendelijke, maar ook een volwassen verschijning. Na een rondje om de auto valt ons op dat de gehele styling, op een paar punten na, nogal behoudend is.

Wat dan weer niet behoudend is, is het enorme Volkswagenlogo op de motorkap; dit had zeker een paar maatjes kleiner gemogen! Verder zijn er geen scherpe “vouwen” in de deurpanelen of over gestylede koplampen op deze Volkswagen Up! te vinden. Dit is natuurlijk bij de meeste modellen van Volkswagen wel het geval. Hierdoor zal de kleine Up! zeker bij een breed publiek in de smaak vallen.

Het kleinste broertje uit de Volkswagen familie staat in zilvergrijs klaar. Door de vrolijke “lach” in de bumper aan de voorzijde is het een vriendelijke, maar ook een volwassen verschijning. Na een rondje om de auto valt ons op dat de gehele styling, op een paar punten na, nogal behoudend is.

Wat dan weer niet behoudend is, is het enorme Volkswagenlogo op de motorkap; dit had zeker een paar maatjes kleiner gemogen! Verder zijn er geen scherpe “vouwen” in de deurpanelen of over gestylede koplampen op deze Volkswagen Up! te vinden. Dit is natuurlijk bij de meeste modellen van Volkswagen wel het geval. Hierdoor zal de kleine Up! zeker bij een breed publiek in de smaak vallen.

Ruim

Door de vele en grote ruiten op de auto ziet de kleine Volkswagen er nogal fors uit. Als we zien dat alle 4 de wielen op de uiterste hoeken van de Up! geplaatst zijn, dan lijkt het erop, dat de binnenzijde van de auto ook groter is dan die van zijn concurrenten.

De achterzijde van de Up! is geheel van glas; er is geen metalen deel te vinden op het kofferdeksel. Dit schijnt kostenbesparend te zijn, maar het pakt heel goed uit. De niet zo spannende Volkswagen Up! krijgt er een modern vormgegeven kontje van. Ook de mooi vormgegeven achterlichten dragen hieraan bij. Open je de glazen kofferdeksel, dan vind je hieronder een bagageruimte in 2 delen. Til de vloer van de bagageruimte op, dan wordt er nog een ruimte tevoorschijn getoverd: een dubbele bodem. Dit is een mooie toevoeging aan de toch al praktische Volkswagen Up!

“Dit is een mooie toevoeging aan de toch al praktische Volkswagen Up!”

Move UP!

De Volkswagen Up! die voor ons staat is de Move Up! uitvoering. Deze is uitgebreid met het Beats optiepakket. Dit betreft een extra uitrusting met onder meer: 15 inch lichtmetalen velgen, met leder bekleed stuurwiel, Beats soundsysteem (6 speakers en een subwoofer) en een speciale interieurbekleding.

De Volkswagen Move Up! heeft een prima lijst met opties; vooral op het gebied van veiligheid is hij goed bedeeld. Denk hierbij aan: airbags voor bestuurder en passagier, bandenspanning, ABS, ESC (stabilisatieprogramma), ASR (AntiSlipRegeling,  een noodremsysteem dat zowel in stadsverkeer als op landelijke wegen kan waarschuwen en ook zelfstandig een noodstop kan uitvoeren). Zelfs 2 ISOFIX-bevestigingspunten op de achterbank staan op de optielijst.

"De voorruit is ver naar voren geplaatst voor een ruimtelijk gevoel"

Duidelijk

We kijken naar het interieur. Op de harde voorstoelen zittend, zien we een dashboard met afwerking in het speciale Beats design en dit ziet er bijzonder fris en vrolijk uit. In de standaard Move Up! uitvoering is het dashboard in smaakvol zwart uitgevoerd. Het stuur in de Beats uitvoering is met leer bekleed en het geeft voldoende grip. In de standaard (Move Up!) uitvoering is het stuurwiel gemaakt van kunststof en het is lastig om er grip op te vinden. Het stuurwiel heeft een afgeplatte onderzijde en die geeft het sturen met het karretje een sportief gevoel. De klokkenwinkel is duidelijk afleesbaar, maar nogal sober van opzet. Wat er erg netjes uitziet en ook fijn werkt, is het uitgebreide info systeem dat onder de snelheidsmeter geplaatst is. Hierop is alle benodigde informatie, zoals kilometerstand, olietemperatuur, verbruik, gemakkelijk af te lezen.

De mensen die vroeger in een Volkswagen Golf II hebben gereden, zullen de opzet van de bedieningsinstrumenten zeker herkennen in de Volkswagen Move Up! Duidelijker is bijna niet mogelijk. De voorruit staat bijzonder ver naar voren geplaatst en dit geeft een erg ruimtelijk gevoel. En inderdaad, de binnenruimte is door de op de hoeken geplaatste wielen bijzonder fors! Achterin kunnen 2 (niet al te grote) volwassenen prima een plek vinden en de kinderen gaan zeker een fijne plek hebben achterin de Volkswagen Move Up! Maar, achterin vinden we ook het grootste minpunt van deze auto. Door de grote zijruiten achterin de auto is het onmogelijk om de ruiten op de ‘normale’ manier te openen, want de ramen zakken niet weg in de deur. De achterste zijruiten kunnen alleen met een klem op een kierstand open gezet worden, zogenoemde uitzetramen. Aan de achterzijde wordt het raam dan zo’n 2 a 3 cm geopend. Als je als volwassene achterin zit, voel je jezelf een beetje opgesloten. Kinderen zullen hier waarschijnlijk minder last van hebben.

Allemansvriend

We draaien de sleutel om: de 1.0 liter met 60 pk komt tot leven en dit klinkt zeker niet verkeerd voor zo’n klein karretje. Het wegrijden gaat zonder haperingen en je wordt getrakteerd op een soepel schakelende 5-versnellingsbak en een volwassen rijgedrag. De Volkswagen Move Up! gaat prima de bocht door en zelfs op de snelweg, met wat hogere snelheden,  voelt hij stabiel en volwassen aan. Hier durven we zeker een langere reis mee te maken

Op de eerder genoemde harde voorstoelen is het op langere ritten ook beter uit te houden. Wat hoger in de toeren geeft het motortje een rauw geluid, wat natuurlijk super sportief klinkt.  Dit had voor ons niet gehoeven, want de Up! nodigt je niet echt uit tot een potje avontuurlijk sturen. Wel merken we dat de Volkswagen Move Up! met zijn 60 pk behoorlijk goed vooruit komt. Wij hadden zelfs het idee, dat we met wat meer paardenkrachten op pad waren. Houd voor deze versnelling de naald van de toerenteller wel boven de 2000 toeren, want hieronder geeft de Volkswagen Move Up!  geen thuis. Verder is de rit comfortabel en de auto is vrij stil.

Onze conclusie

In de Volkswagen Move Up! die wij hebben meegekregen ontbreekt het je aan niets. Alle broodnodige opties om je reis positief te ervaren zijn aanwezig. De Move Up! voelt groter aan dan de auto in werkelijk is, hij rijdt erg volwassen en naar onze mening is hij een echte allemansvriend.

 

Nadelen Volkswagen Up!:

  • Ruiten achterin kunnen niet open, alleen op kierstand.
  • Erg groot Volkswagen logo voor zo'n kleine auto.
  • Stuur is van een glad soort kunstof en voelt niet prettig.

Voordelen Volkswagen Up!

  • Interieur auto zeer ruimtelijk.
  • Rijgedrag zeer volwassen.
  • Mooie vormgegeven dashboard, ook de afwerking is van een hoog niveau. 
  • Voor- en achterzijde auto zeer geslaagd design.

vw-up-auto-abbo
  • Volkswagen Up!

  • U I T V O E R I N G
    5 Deurs
    Move Up! uitvoering.

  • M O T O R
    1.0 3 cilinder 60pk

  • V E R B R U I K
    Fabrieksopgave: 1:24
    Werkelijk verbruik: 1:16

  • L O O P T I J D
    48 maanden

  • K M - J A A R
    10.000/per jaar
  • Vanaf Prijs Per Maand:
    € 209,-
Volkswagen-Up-VW-choose-and-lease
  • Volkswagen Up!

  • U I T V O E R I N G
    5 Deurs
    Move Up! uitvoering.

  • M O T O R
    1.0 3 cilinder 60pk

  • V E R B R U I K
    Fabrieksopgave: 1:24
    Werkelijk verbruik: 1:16

  • L O O P T I J D
    48 maanden

  • K M - J A A R
    10.000/per jaar
  • Vanaf Prijs Per Maand:
    € 209,-
vw-up-425-x-300-price-table-16-11-2016
  • Volkswagen Up!

  • U I T V O E R I N G
    5 Deurs
    Move Up! uitvoering.

  • M O T O R
    1.0 3 cilinder 60pk

  • V E R B R U I K
    Fabrieksopgave: 1:24
    Werkelijk verbruik: 1:16

  • L O O P T I J D
    48 maanden

  • K M - J A A R
    *12.000/per jaar
    *i.p.v. 10.000 km per jaar!
  • Vanaf Prijs Per Maand:
    € 225,-

Heb je hier niet precies gevonden wat jij zoekt. Laat ons dan weten wat wel jouw wensen zijn. Choose & Lease maakt voor jou een offerte op maat.